דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניכיון שיקים 

מאת    [ 26/01/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2758 פעמים ]

ניכיון שיקים – קרש ההצלה שלך

בעל חנות? מה אתה עושה כשמגיע בעל המקום ודורש את דמי השכירות החודשיים שלו? מה קורה בתחילת כל חודש כשצריך לשלם לעובדים? ממה אתה משלם את חשבון החשמל, את הארנונה ואת כל החשבונות האחרים? האם יש לך כסף מזומן בקופה שלך? לא? במקום זה יש לך אוסף שלם של צ'קים דחויים עליהם רשומים סכומים יפים, אך הם חסרי כל משמעות כי לא ניתן לשלם איתם חשבונות... ובכן, מתברר שיש פתרון לבעיה הזו – ניכיון שיקים.

מי מעניק שירותי ניכיון שיקים?

ישנן חברות פיננסיות מיוחדות שהוסמכו על ידי משרד האוצר להעניק שירותי ניכיון שיקים. חברות אלו מעניקות את שירותן בתשלום כמובן, ותשלום זה מגולם בכך שבעל הצ'ק מקבל סכום כסף במזומן הנמוך במעט משוויה בפועל של ההמחאה. בצורה זו, בעל העסק לא מוציא כסף על שירות ניכיון שיקים ולא נכנס ליחסים ארוכי טווח עם החברה הפיננסית שמספקת לו שירותי ניכיון צ'קים.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שכל צ'ק וצ'ק נבדקים בקפדנות, כך שאין להעביר לחברה לניכיון צ'קים המחאות מזויפות או כאלו שאתם חושדים שיש איתם בעיה. תכבדו את חברת ניכיון השקים והיא תכבד אתכם.

השם הרע של שירות ניכיון שיקים אינו מוצדק

עם הזמן, שירות ניכיון שיקים התקבע בתודעת בעלי העסקים כעוד אמצעי לעשוק אותם. הדעה הקדומה הזו מונעת מאנשים רבים לפנות לכיוון הזה ולו כדי לבדוק במה מדובר בכלל. בצורה זו בעלי עסקים שוללים פנייה לניכיון צ'קים להשגת מזומן מראש, עוד לפני שהם יודעים בכלל במה מדובר. אין ספק שזה דבר מצחיק, שלא לדבר על לא מוצדק. נכון, כל שירות פיננסי עולה כסף. כשאנחנו מגיעים לבנק להמיר שקלים למט"ח – אנחנו משלמים על זה. כשאנחנו לוקחים הלוואה מגורם כלשהו – אנחנו משלמים אחוזים ועוד. על אותו משקל, אנחנו משלמים על שירות ניכיון צ'קים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שלניכיון שיקים יש יתרון עצום על פני הלוואה למשל, שזו עוד דרך פופולארית מאוד לקבל כסף מזומן. כשאתן נכנסים להלוואה, אתם מפתחים מערכת יחסים ארוכת טווח עם הבנק או החברה שנתנה את ההלוואה. יחד עם זאת, שירות ניכיון שיקים זה מפגש חד פעמי, שאחריו דרכיכם נפרדות. בכל מקרה, אם אתה בעל עסק המרגיש בעיה בתזרים המזומנים, כדאי קודם כל לבחון את האופציה, ורק אחרי שאתה מכיר לעומק במה מדובר ופנית לכמה חברות, רק אז אפשר להחליט האם זה כדאי או לא כדאי לך.

אם כן, ראינו ששירות ניכיון שיקים הוא עוד שירות פיננסי שעולה כסף, אך שמביא לתועלת עצומה לבעלי עסקים. שירות זה סובל מבעיות בתדמית שלו, שבמרבית המקרים אינה מוצדקת. בכל מקרה, אם אתם זקוקים לכסף מזומן, כדאי מאוד לבחון את האופציה של ניכיון צ'קים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב